T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / SULTANBEYLİ - Orhangazi Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Kas

Okul olarak Afete Hazırlık konusunda ne kadar bilinçliyiz?

Yapmamız gerekenler ve afet planı hazırlığı hakkında bilgilendirme konulu AFAD vidyo eğitimimizi gerçekleştirdik. Okulumuzun bütün öğretmen ve öğrencilerinin sınıflarımızda aynı anda izlediği eğtim vidyosuyla kurumumuz afetlere daha dirençli hale gelmiştir.

Türkiye Cumhuriyet'inin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün aramızdan ayrılışının 83. yılı anma programını okulumuz konferans salonunda gerçekleştirdik. Saygı duruşu ve İstiklal Marşının ardından Atatürk'ün hayatı ve fikirleri konusunda konusunda öğrencilerimizin hazırlamış olduğu konuşmalar okunan şiirlerle daha bir anlam kazandı.

Kas

Beklenen final heyacanı son buldu. Finalde 12-C ile eşleşen 10-I  3-1'lik skoru tabelaya yazdırarak şampiyonluk kupasının sahibi oldu. Madalyalarını Beden Eğitimi öğretmenimiz Sayın Murat AKIN'dan alan 10-I futbol takımının şampiyonluk kupasını ise takım kaptanına Meslek dersi öğretmenimiz Sayın Abdülhamit ŞEKER'le Tarih dersi öğretmenimiz Sayın Yasemin ERÇOBAN teslim ettiler.

Orhangazi Anadolu İHL olarak bütün kademelerin katılımıyla gerçekleştirdiğimiz "HAZIRBULUNUŞLUK SINAVI" sonuçlarını açıkladık. Kademe birincilerine saygıdeğer öğretmenlerimiz hediyelerini takdim ettiler.

12//A Yunus SERGİN

11/E Muhammet Ali ÇALIŞGAN

10/G Faruk Nafiz ÇAMLİBEL

9/E Ahmet Ali ERASLAN

Bu sınavda emeği büyük olan başta Türk Dili Edebiyatı öğretmenimiz ve aynı zamanda okul müdür yardımcımız olan Sayın Volkan IŞIK'a ve branş öğretmenlerimize çok teşekkür ediyoruz.

Kas

Okulumuzun güzide öğrencileri gençlerin sosyal inovasyon ve sosyal girişimcilik proje programı olan UPSHİFT seminerine katıldı. Katılım ve ilginin bir hayli yüksek olduğu gözlemlenen UPSHİFT semineri 12 Kasım 2021 Cuma günü Taksim Nippon otelde 14:00 - 16:45 saatleri arasında  gerçekleştirildi. Bu semineri okulumuz öğrencilerin istifadesine sunan Gençlik ve Spor Bakanlığı Sultanbeyli Gençlik Merkezine teşekkürlerimizi su nuyoruz.

Aylar süren uzunca bir bekleyişten sonra sınavlara merhaba dedik. Birinci dönem birinci sınavlarımızda yüzlerce öğrencimiz ölçme ve değerlendirmenin olmazsa olmazı not avına çıktılar. Kelebek sınav sisteminin uygulandığı sınav haftasında, kendilerine bol puanlı sınavlarla birlikte başarı yolunda zihin açıklığı diliyoruz.

Öğrencilerimizin gelecekte huzurlu ve mutlu bir iş yaşamının olması açısından gelecek hedeflerinin belirlenmesi oldukça önem arz etmektedir. Bu nedenle öğrencilerimiz hedef belirleme sürecinde nelere dikkat etmeli, hedef belirleme aşamaları ve çeşitli meslek dalları hakkında seminer gerçekleştirildi.

Kas

Okul gezileri; her şeyin sanal ortama taşındığı bir dünyada;  öğrencilerin dokunarak, doğal ortamında duyumsayarak, eleştirerek, eğlenerek, paylaşarak, gözlemleyerek, öğrenmesine, kendisini ve çevresini keşfetmesine fırsatlar sunar. Bu fırsatlar çocukların öğrenmeyi kısıtlayıcı bir görev olarak görmelerinden ziyade keyif aldıkları bir seyahat olarak algılamalarını sağlar.

Bu doğrultuda; 07/07/2021 Çarşamba günü "Telafide Ben de Varım" projesi kapsamında okulumuz Tarih Öğretmeni Yasemin Erçoban rehberliğinde, okulumuz öğretmenlerinden Büşra Çırak, Kübra Öztekin, Şule Öt, Abdülhamit Şeker ve Kadir Aydın'ın ve öğrencilerimizin katılımıyla Topkapı Sarayı ve  civarını içine alan tarihi gezimiz gerçekleştirilmiştir. Gezi kapsamında Topkapı Sarayı, Gülhane Parkı, Ayasofya Camii ve Sultanahmet Camii ziyaret edilmiştir.

Okulumuz konferans salonunda Yazar Akademisyen Tahir Fatih ANDI'yı ağırladık. İstiklal Marşı Şairimiz Mehmet Akif Ersoy'un bilinmeyen(anlatılmayan) yönlerini ele alan sohbetini öğrencilerimiz büyük bir dikkatle ve heyecanla takip ettiler. Konferansın sonunda öğrencilerimize Sayın yazarımızın "Direnişten Dirilişe İstiklal Marşı Yolculuğu" kitabı hediye olarak dağıtıldı. Sayın Tahir Fatih ANDI'ya okulumuza teşriflerinden dolayı çok teşekkür ediyoruz ve ziyaretlerinin devamını diliyoruz.

Kas

28 Ekim 2021 Perşembe Okul Aile Birliği Genel Kurul toplantımızı okulumuz konferans salonunda sayın velilerimiz ve Öğretmenlerimizin katılımıyla gerçekleştirdik. Yeni seçilen çiçeği burnunda Okul Aile Birliği Genel Kurulumuza yeni  eğitim - öğretim yılında kolaylıklar ve başarılar diliyoruz.

Okulumuzun etkinlik sloganı olan "YERİNDE GÖRELİM" gezilerimizi başlattık. Bu çerçevedeki ilk gezimiz olan Beykoz ilçemizdeki Cam Ocağı atölyesine Sevgili Öğrencilerimizi gönderdik. Bu geziyi okulumuz öğrencilerine sunan Gençlik ve Spor Bakanlığı Sultanbeyli Gençlik Merkezine teşekkürlerimizi sunuyoruz.

29 Ekim Sultanbeyli'de bir başka güzel. İlçemizin bütün liselerinin katılımıyla coşku ve heyecan doruktaydı. Bayramımız kutlu olsun.

Kas

Birbirinden değerli etkinlik ve faaliyetleriyle öğrencilerini yeniden buluşturan Orhangazi Anadolu İHL 2021-2022 eğitim-öğretim yılına "SPELLİNG" yarışmasıyla merhaba dedi. İngilizce Öğretmenimiz Sayın Betül HÜRATA'nın hazırlamış olduğu İngilizce kelime harf heceleme yarışmasında dereceye giren öğrencilerimize hediyelerini takdim ettik. Başta Sayın Betül HÜRATA olmak üzere katılım gösteren tüm öğrencilerimize teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Ekm

Okulumuzda Mevlid-i Nebi programı gerçekleştirildi.

Peygamber Efendimizin doğduğu, dünyamızı ve alemleri şereflendirdiği günün içinde yer aldığı Mevlid-i Nebi Haftası etkinlikleri kapsamında Okulumuz öğretmenleri ve öğrencileri tarafından bir kutlama programı düzenlendi. Kur'anı Kerim tilavetiyle başlayan program günün anlam ve önemini belirten konuşmalar, slayt gösterimi, şiir dinletisi ve ilahilerle devam etti. Programda emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Orhangazi Anadolu İmam Hatip Lisesi, İçişleri Bakanlığı'nın düzenlemiş olduğu ''Cumhuriyetin Kalbine Yolculuk'' etkinliğine İstanbul'dan seçilen tek okuldur. 20 öğrencimizin katıldığı etkinlik Bursa turu ile başlayıp sonraki gün Eskişehir gezisi ile devam etmiş, son gün de Ankara ziyaretiyle tamamlanmıştır.